てなことlま゛やいてるうちに

beta11登場。
今回の目玉は未レジスト時の広告表示スタイルの変更らしい。

Most visible change:

  • Unregistered users have the choice between two types of ads:


1. Normal generic ads, like before
2. Text-ads from Google that are relevant to the currently visited page


If you choose the new format you will get text-based ads from Google that are relevant to the content of the page you visit. The currently visited page URL is used for finding the best ad and corresponding related searches. Google and Opera are committed to protecting the privacy of our users, and more information about the system (and the measures we take to protect you) can be found at:


http://www.opera.com/adsupport/


Please surf around a bit with the new Google ads and see if you like them more than the old ones! They also take up less space on smaller screens

え〜…
英語がよくわからんので今から落として試してみます(汗。


別フォルダにインストールして試してみました。
First Setupダイアログで、どちらの広告スタイルにするか選ばされます。
“Text-ads from Google”を選択すると、広告表示エリアの幅が若干狭くなり、デフォルトの“Buy Opera”以外の広告はGoogle提供のテキストベースのものになるようです。
…で、なるほど、Google提供ってことで訪問先サイトと連動した広告が表示されるのか?
http://www.jacopastorius.com/
そうみたい。


広告エリアの高さは変化ないようなので、表示範囲の広さを気にする人には大差ないといえばない。
が、グラフィカルな広告って目障りな点滅するものとかあったし、勤務先では当分テキストでいくことにしよう。


ChangeLogXMLでのQ/Aのフィックスとか書かれてたので淡い期待と共にCtrl+Shift+Sを試してみる…がやはり不発。
今ならバグレポ出したらほいほい直してくれそうな気はするが…今のβに関してはNewsのopera.betaかOperaForumのBetaTestingでしか基本的に受け付けてくれないらしいからなぁ。
どなたかOpera-ML読んでらっしゃる英語に強い方、レポートしていただけるとありがたいです。